Enable Aero Glass on compatible devices

Ran into this today, when installing Windows Vista Business on a ThinkPad x60s, and even though the manufacturer (Lenovo) said it was Windows Vista Ready, the Aero Glass interface wasn’t active. I found a trick that finally got it to work.

So, if you have a video card that is using WDDM drivers and supports DirectX 9c but is not allowing you to use vista glass, there is a cool trick that you can use to force Aero to run. Follow the steps below:

    START > regedit and hit Enter.

  1. Navigate through, HKEY_CURRENT_USER, Software, Microsoft, Windows and DWM.
  2. Set Composition to 1 and CompositionPolicy to 2.
  3. Restart the DWM by restarting the Desktop Windows Manager Session Manager service. This can be done in services.msc or by typing net stop uxsms and net start uxsms at command prompt.

Once the service restarts you will have Glass! :smile:

    • EpsDel
    • April 12th, 2007 12:22pm

    Sa ma abtin, sa nu ma abtin ….
    Nu trebuia sa mearga din prima??
    Tztztz.

  1. There are 2 different things. Aero and Glass. Or so I see things.

    For example on my (work) compaq

  2. (crappy keyboard…)

    For example on my (work) compaq n800v I have Aero basic but I don’t have glass.

    That reg trick doesn’t work on all systems(especially xddm drivers).

    And you could’ve enabled glass by going to the windows colors and stuff menu.

    The problem with Glass not being on by default on a wddm enabled system is a question will never have the answer to :)

    • Tudy
    • April 12th, 2007 9:56pm

    @Alex: Fixed the Aero/Glass confusion, thanks for pointing this out. ;)

    Here’s the thing… This is the system they sent us for the Academic Tour (dual core, etc). The system has a video card with up to 128 MB shared memory (automatically allocated), but only 512 MB DDR2 RAM were installed. So perhaps seeing that Aero Glass recommends 1 GB of RAM on the system, it might have been that the Glass interface was disabled due to insufficient memory.

    Basically, I “forced” the Glass interface on 512 MB RAM, and I’m using a 16 GB flash usb drive (actually, 4 GB from it) for ReadyBoost now.

    Anyway, EpsDel, thanks for being so quick on “noticing” how stuff should just “work” – I’m thinking Vista discovered that it had less RAM than needed, and decided not to enable the Glass interface. Pretty smart, IMHO, as opposed to just enabling Glass by default and “eating up” the RAM. :)

  3. Dual Core and only 512 Mb RAM. :) lol
    Nu e un config prea bun pt prezentat vista. :lol:
    Eu zic ca daca se putea compila din surse ar fi fost tzapan. :twisted:

    • Tudy
    • April 13th, 2007 9:44am

    Pai si Microsoft l-a primit de la Lenovo asa… Sunt echipamente date in folosinta for free pe perioada AT. La chestii moka nu se comenteaza. :D

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 12:02pm

    Uuu. Mai Tudy, foarte destept Vista asta. Dar a zis ceva? Unde sunt minunatele instiintari din coltul dreapta jos al ecranul cand ai cu adevarat nevoie de ele? Ceva simplu, care sa apara o singura data (si sa nu mai apara dupa ce il inchizi) si sa iti spuna; “Hei! N-am destul RAM sa activez Glass. O sa folosesc ceva mai simplu, ca sa iti mai ramana RAM”

    Ah – ha! Deci Glass intr-adevar mananca RAM! Mai, sa fie!

    • Tudy
    • April 18th, 2007 12:31pm

    In hardware requirements zice clar ca pentru Aero Glass e recomandat 1 GB RAM si 128 GB video RAM. La 512 MB RAM (din care max 128 sunt shared video), nu cred ca se incadreaza… Si deci nu ma asteptam sa mearga din prima. Cert e ca Aero Glass se poate “forta”, chiar si in situatia asta – that was the whole point.

    Si avand in vedere ca placa video foloseste RAM shared, nu ti se pare normal ca Glass sa manance RAM? Doh! Te-ai gandit mult inainte sa postezi remarca respectiva?… :D

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 12:43pm

    Imi place cum ma iei de sus. Oh Tudy, esti asa de inteligent si le stii pe toate!
    Not!
    N-am zis ce RAM mananca. Si memoria de pe placa video tot RAM se numeste, nu?

    • Tudy
    • April 18th, 2007 12:48pm

    Wow! Adica tu vrei sa zici ca esti nemultumit ca interfata grafica ocupa RAM, indiferent ce RAM e (ca e shared video sau dedicat)?!

    Ce, pe Linux se foloseste placa de sunet pt display, sau imi merge mai bine interfata grafica daca imi cumpar si un joystick pe USB, sau cum functioneaza resursele video, ca nu inteleg?

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 12:54pm

    Nu, vroiam sa zici ca intr-adevar Glass mananca mult RAM. Pentru cat stie face :lol:

    • Tudy
    • April 18th, 2007 1:10pm

    Mie unul cerintele hardware la Aero mi se par cel putin decente. Iar daca sunt respectate, user experience se ridica mult peste cea din XP.

    Si oricum, nu asta se lasa sa se inteleaga din prima ta remarca legata de RAM. :P

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 1:26pm

    Ups, am facut-o sa sune aiurea. Iarta-ma, Tudor Damian, n-o sa mai fac!
    Cam cu cat a crescut productivitatea ta de cand folosesti Vista fata de Windows XP? Asa, in procente? (Si sa fii obiectiv!)

    • Tudy
    • April 18th, 2007 1:32pm

    Mda, funny. :D

    Sincer, un lucru care pe mine ma ajuta enorm e search-ul din Vista, integrat peste tot (in special cel din Start Menu), si posibilitatea de a adauga tag-uri la fisiere (care sa fie folosite in search). Pe langa asta, saved searches iar e un feature excelent, deoarece imi permite sa creez niste foldere virtuale (e.g. un folder cu toate .ppt-urile de pe sistem).

    Apoi, eu am un taskbar tinut pe 3 randuri, si nu de putine ori am cate 15-20 de aplicatii pornite, iar Flip-3D si live preview vin aici cu o gramada de timp economisit, deoarece vad exact care e fereastra care ma intereseaza cand fac switch intre aplicatii… Nu as putea da niste procente, dar cand revin pe laptop (unde am XP), simt ca lucrez mult mai incet decat as putea…

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 1:48pm

    :) Esti prima persoana care spune ca Flip3d e intr-adevar folositor. Dar pentru faza cu 15 – 20 ferestre, si inteleg. Uite, m-ai luminat la faza asta, credeam ca e inutil Flip3d

    Mie imi place sa am cat mai ergonomic desktopu. Mai mult de 10 – 15 icoane nu stiu sa am pe nici un OS in taskbar si nici pe desktop.
    E drept, cam intotdeauna stiu unde e ceea ce caut pe disk.
    Cat despre search, intotdeauna cred ca e de folos pentru cei care nu au timp sa isi puna datele in ordine…

    Totusi asteptam un procent :neutral:

    • Tudy
    • April 18th, 2007 1:53pm

    In momentul cand lucrez, ma trezesc nu de putine ori cu firefox, outlook, windows explorer, cateva ferestre de command prompt, 3-4 documente, ferestre remote desktop, plus vreo 4-5 aplicatii interne ale firmei, toate pornite. Daca la asta mai adaugi si winamp sau ferestrele de chat de la YM si GoogleTalk, se aduna… :)

    Iar la search nu e neaparat vorba de pus datele in ordine. Daca pentru organizat datele e nevoie sa fac un tree de directoare cu 4 nivele (si cam asa si e), prefer un search simplu si rapid dupa un cuvant cheie decat sa ma plimb prin structura respectiva ca sa gasesc un document.

    Legat de procent, nu stiu exact cum sa estimez, mai ales ca tu imi ceri sa si fie ceva “obiectiv”. Totul e pur si simplu mai rapid, mai intuitiv, si deci mai eficient. Atat. :)

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 2:18pm

    Ce bine ti-ar prinde un command prompt cu tab-uri, ce zici? :wink: Si transparent pe deasupra! Stii tu, Glassy.

    • Tudy
    • April 18th, 2007 2:22pm

    Oh, da – a life saver! :shock:

  4. Cred ca e o chestie de preferinta. Eu unul nu am trecut la Vista si nu cred ca o sa o fac curand. Nu pentru ca cerintele ar fi prea mari, ci pentru ca nici unul din feature-urile noi nu imi este necesar. Si sunt prea comod sa schimb SO-ul imediat ce apare unul mai bun. Am trecut de perioada in care imi instalam cate doua variante de Linux si BSD saptamanal si imi pierdeam tot timpul configurandu-le. Prefer un sistem cu care m-am obisnuit si la care nu mai trebuie sa ii fac nimic. Parerea mea e ca cel mai bun SO (si soft in general) e cel de care uiti ca exista!

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 9:56pm

    Te felicit pentru ca ai ales sa stai deoparte de Vista.
    Si daca e sa iau in considerare parerea ta, atunci cel mai bun sistem pentru mine e Kubuntu Linux. Exact cum ai zis tu, am uitat ca exista, pur si simplu lucrez natural cu el.
    Update cel putin o data pe sapt, stabillitate, functionalitate. E excelent!
    Il recomand oricui, ca stie ceva calculatoare, ca nu stie.

  5. “Te felicit pentru ca ai ales sa stai deoparte de Vista.”
    Bah dar tu esti batut rau in cap.
    No comment! :shock:

    “Update cel putin o data pe sapt”
    Damn, numa updateurile de la Microsoft nu sunt bune. Fantastic!

    “Il recomand oricui, ca stie ceva calculatoare, ca nu stie.”
    Fuck off bah! Da-i la unu care nu stie calculatoare si moare langa kubuntu tau.
    Sta si se uita: “HA?!”

    Oricum, ignore me. Lucreaza in continuare natural pe el, pur si simplu natural sa tot compilezi packete by hand, ce natural e, sa mor io. :lol:
    La mai mare!

    • EpsDel
    • April 18th, 2007 10:52pm

    Ba da nenatural mai esti, copacel.
    Pachete by hand nu mai compilez de cand eram cu Gentoo. E totul automat acuma… daca mintiuca ta poate concepe ca exista asa ceva si in alta parte decat Windows (mira-m-as).
    Si nu mi-ar placea sa te vad murind … numa sa-ti vad prostia murind incet… aia da satisfactie!
    Da e normal cu unu ca tine care e pupincurist si numa se baga in seama. Haha! :grin:

  6. :neutral:
    Dude!
    Nu comentez raspunsuri de genu “Da e normal cu unu ca tine care e pupincurist si numa se baga in seama. ” …
    :shock: De unde pana unde?
    Whateva’.

    • EpsDel
    • April 19th, 2007 8:32am

    E simplu, in majoritatea raspunsurilor tale ziceai ca e asa cum spune Tudy, fara a veni cu argumente proprii. De acolo e concluzia.
    Si ti-am mai spus intr-un loc ca esti “brown – nose”.

    Concluzia mea, dupa toate discutiile astea, e ca nu prea le stii cu non – windows, si numai dai cu batul in balta, sa faci si tu stropi.

    Da nu-i nimic.

  7. Bah nene, hai sa lamurim niste treburi:
    Tot ce fac computer related ii Windows. Teoretic din asta traiesc.
    Asta ii jobu meu!
    Crezi ca o sa ma apuc si eu acuma sa instalez distro peste distro ca sa fiu si eu in spiritul de turma linux rulzz? NU!
    Ziceam ca e asa cum zice tudy pt ca…asa ii. Si daca asa ii nu ma apuc sa mai dau si eu argumente peste argumente sa vb fara rost. Stiu ce stie tudy, nu vb shit si argumentele lui sunt suficient de bune la comentariile tale la care ramai blocat sau pana la urma ii da si tu dreptate.
    Am lucrat si pe linux, mai mult de curiozitate dar am ajuns la concluzia ca nu e ce imi trebuie.
    O fi bun pt altii, cu argumente mai mult sau mai putin solide.
    Trebuie sa recunosti ca sunt destui linuxisti care il folosesc asa de kiki, dar nu iti pot spune in 3 randuri ce ii asa special la el.
    Acuma mnoah, mai faceam caterinca de tine, sper ca nu te ai ofticat, sau nu prea tare. :)
    Hai noroc!

    • EpsDel
    • April 19th, 2007 12:11pm

    Nu, chiar esti amuzant tare de tot.
    E ciudat, dar eu aveam impresia ca sa fii in spiritul de turma e sa ai numai Windows si sa o tii numai cu asta.
    Da vezi tu, cred ca e important sa aduci argumente. Chiar daca nu-s valide. Macar nu canti in struna altuia, si nu esti o “unealta” daca intelegi ce vreau sa zic.
    Nu te-ai intrebat niciodata de ce a crescut utilizarea Linux in ultimii ani?
    Cred ca nu.
    Ma rog, de data asta am deviat cam neintentionat de la subiect.
    Decat sa fi facut numai caterinca… mai bine ziceai si ceva pro, ca te luam si eu mai in serios.

  8. Într-adevăr, din câte am auzit şi am văzut (am avut şi eu Ubuntu relativ recent) lucrurile sunt departe de cum erau pe vremea lui RedHat 7 – când am început eu să folosesc Linux. Sistemul este mult mai prietenos, lucru incontestabil. Cu toate astea eu sunt deja foarte productiv pe Windows XP. Pur şi simplu nu mi se justifică nici trecerea la Linux şi nici măcar la Vista.
    Pe lângă SO nu trebuie pierdute din vedere aplicaţiile pe care le folosesc în viaţa de zi cu zi, cu care m-am obişnuit şi de care (unele) sunt dependent. Zi-mi tu mie alternative reale (comparabile ca şi functionalitate) pe Linux pentru următoarele: Total Commander, foobar2000, SlickRun, StrokeIt, Skype, Google Talk, Google Earth, MS Office, Visual Studio, WhereIsIt, PowerShell. Şi am enumerat doar cele mai importante. Să nu mai zic ce m-aş face dacă aş fi gamer. Şi mai ales să nu zic cum ar fi să lucrez pe Linux in .NET… :neutral:
    Ai alte argumente valide pentru a mă face să trec pe Ubuntu?

  9. “cred ca e important sa aduci argumente. Chiar daca nu-s valide.” :shock:
    M-ai si m-am convins! Multumesc, la revedere!

  10. Hehe, corect. Hai să venim cu argumente numai de dragul de a-l contrazice pe Tudy! :smile:

    Cred că locul celor care gândesc asa e /.!

    • EpsDel
    • April 19th, 2007 4:23pm

    Alternative la programe (n-am gasit la toate)
    Total Commander – Krusader / mc
    Google Talk – Kopete / Gaim / Google Talk online
    MS Office – OpenOffice, KOffice
    Google Earth – ruleaza nativ pe Linux
    PowerShell – Apoi daca nu-ti ajung shellurile din linux, cate is ele, si ce poti face …

    Daca ai fi gamer -> Incerci cu cedega / wine

    .NET – stai pe windows, ce sa-ti fac?

    Sa reformulez chestia aia cu “valide”.
    E important sa aduci argumente, chiar daca altii nu le gasesc valide.

    • EpsDel
    • April 19th, 2007 4:49pm

    Intr-o singura idee: libertate de alegere.

    • Marian
    • April 19th, 2007 4:50pm

    Hai ca krusader e cam shit comparativ cu Total Commander (mai ales ca e cam plin de buguri). De MC nici sa nu mai vorbesc… el e din era Norton Commander :grin:

    Sincer, Total Commander si Yahoo Messenger sunt cam singurele motive pentru care inca mai folosesc Windows (si alternativa n-ar fi Linux, ci Mac OS X)

    • EpsDel
    • April 19th, 2007 5:04pm

    Mie nu-mi place yahoo ca iti imprastie ferestrele.
    Kopete si / sau Gaim fac treaba buna.

  11. Ok, mă aşteptam să zici de mc. Adevărul e că e foarte departe de Total Commander. La fel şi OO faţă de MS Office şi miile de shelluri faţă de PowerShell. Un player calumea nu găseşti? (care să se ridice ca şi funcţionalitate la nivelul lui foobar2000)

    Deci hai să rezumăm – nu avem lucruri de bază precum file manager (şi aici nu ma refer la bullshituri gen My Computer care sunt utile pentru bunica, nu pentru un power user). Nu avem un audio player calumea (cel puţin nu era pe vremea când eram şi eu linuxar şi din cate am auzit nu e departe situaţia). Noroc că avem video player beton (mplayer – jos pălăria – şi ăsta a fost iniţial doar pe Linux). Pentru jocuri trebuie să apelăm la emulatoare (bine că ai zis wine şi nu zsnes :grin: ). Totuşi ce putem face pe Linux ca şi user? (Atenţie, nu vorbesc de partea de server!) Stăm toată ziua şi ne gândim ce window manager să folosim? (Nici măcar ăla nu e unu şi bun – trebuie să faci tu alegerea)

    • EpsDel
    • April 19th, 2007 10:49pm

    Total Commander il poti rula prin wine.
    Utilitar cu functionalitate asemanatoare e Konqueror. Poti sa il configurezi in foarte multe moduri (de la stilul My Computer pana la stilul Total Commander).
    Player audio – Amarok rupe tot, deci ai auzit gresit de playere audio.
    Pentru jocuri nu apelezi la emulatoare, ci la un layer in plus.
    Prin numele sau, Wine spune ca nu e emulator (Wine Is Not an Emulator – ca sa vezi).
    Eu folosesc sistemul sa ma uit la filme cu prietena, sa ascult ce muzica vreau, sa citesc pdf, chm, doc, sa navighez pe net, sa ma uit la poze, sa fac design, sa … ce vreau eu.
    Chiar si sa programez.
    Imi permit sa spun ca ai cateva preconceptii. Linux a avansat foarte mult de cand il foloseai tu. (Vremea Red Hat 7). Ma refer aici la ce am gasit in KUbuntu, nu garantez pentru alte distributii.
    Nu ti-am zis de celalalte programe pentru ca nu stiam ce sunt, nu le mai folosisem si n-aveam timp sa le caut.
    Alegerea de Window Manager o faci la instalare sau daca ai instalat mai mult de unul, la logare. Nu e mare filozofie. KDE functioneaza foarte bine.
    Player Video? KMPlayer, GMPlayer … they just work … peste mplayer.
    Stai linistit, ca daca nu stii ce sa alegi de obicei exista optiuni implicite.
    Iti recomand sa-l incerci in dual boot – nu sa treci de tot la el. Daca nu iti place, si ai argumente solide … nu mai zic nimic.

    • Marian
    • April 19th, 2007 11:08pm

    Linux folosesc la serviciu si ma cam doare capul (cand il folosesc ca desktop). Ca server e bun, trebuie sa recunosc. De-asta o sa migrez la OS X si in nici un caz la Linux. Dar cum nu e graba (am suportat bugurile din XP atata amar de vreme, mai poti sa le suport inca cateva luni), o sa sar direct la Leopard.
    In cel mai rau caz bag un Parallels, ca sa mai pot rula un Visio sau un Yahoo Messenger full features (asta pana le vine mintea la cap la Yahoo)

    • EpsDel
    • April 19th, 2007 11:14pm

    Leopard … yummy.

    • bhanu
    • May 7th, 2007 11:27am

    hello help me plz how to enable aero glass :oops:

  12. Didn’t my blog post help you? What’s GPU are you running Vista on?

    • Bobby
    • July 31st, 2007 8:39pm

    Salve, folosesc deopotriva si Win XP si Gentoo Linux. Sincer sa fiu Windowsul il mai consider bun DOAR pt jocuri si daca ar trebui sa fac aplicatii pt Windows OS.
    Nu o sa va iau cu shit de genu – Gentoo rulz! NU! Ci pur si simplu recunosc ca mi-au luat 4 luni sa ajung sa-l cunosc ca pe o manusa, dar atentie! In acest timp il foloseam si eram aproape la fel de productiv ca pe windows. Acum sincer sa fiu productivitatea mea aproape s-a dublat.
    La windows probabil ca niciodata nu o sa pot controla EXACT ce aplicatii, dependinte si alte alocari de resurse vreau ca in Gentoo, si stiti ceva, chiar daca nu cunosti in detaliu, exista helpuri pt begineri pe net MII legate de Gentoo.
    Am inceput cu alte distributii, chiar am incercat si Ubuntu, KUbuntu dar sunt lente si bugoase pt ca iti baga pe gat pachete binare. Gentoo prin simplitatea lui m-a cucerit, faptul ca pot sa instalez CE VREAU SI CUM VREAU a fost esential, ce mai, imi merge laptopul ca un powerhorse si inca ceva NO GOD DAMN BLUE SCREENS EVER! Antivirusi, firewall…. Hm, am si uitat ce sunt alea :D
    Revin, intotdeauna recomand si un windows la casa omului, macar ca il tii ca masina de jocuri sau vine cineva in vizita si habar n-are sa faca un emerge de gentoo.
    Un user a postat intrebarea legata de alternative la programele windows: Total Commander, foobar2000, SlickRun, StrokeIt, Skype, Google Talk, Google Earth, MS Office, Visual Studio, WhereIsIt, PowerShell. Pai, ce sa zic, cand faci aplicatii propietare pt un OS n-ai ce face folosesti Windows, dar in rest de ce sa gandeshti cum sa folosesc o aplicatie similara cu asta! De ce sa nu gandesti cum sa iti faci treaba! Orice invatz are si dezvatz si si o intrebare simpla pt cel care a postat asta: unde gasesti in windows o linie de comanda ca pe linux, si aici enumerez doar 2 lucrushoare(ganditzi-va ca sunt SUTE): autocompletion si functia GREP, care parerea mea, bate la cur cu ochii inchisi si mana legata la spate orice alt search filter care ar putea fi folosit in TotalCommander, ca sa nu mai zic ca are si RegExp nativ in OS. EI?!
    Cu aceste comentarii nu am vrut sa ofensez pe nimeni sau sa conving pe cineva ca Gentoo este cool. V-am spus niste lucruri adevarate, fara bullshituri si incordari de muschi. In final daca nu vrei sa iti faci mai palpitante cunostiintele in domeniu si doar vrei sa faci stereotipic niste lucruri – then go Windows. Desi Mac este chiar niice!
    Eu am ajuns sa folosesc asa de mult si eficient Gentoo-ul ca acum mi l-am montat si pe MacBookul meu in dual book si deci sunt un om fericit.
    Happy End :)

    • EpsDel
    • August 3rd, 2007 1:24pm

    Sa ne traiesti, frate Bobby! Lumea are nevoie de mai multi ca tine.

  13. Linux Powah! :twisted:

    • Amitabh Akolkar
    • April 4th, 2008 4:09pm

    Superb! Thanks!

    • stef
    • April 8th, 2008 11:47am

    Kubuntu vs Win: vreau instalerul de programe de pe kubuntu pe win.
    (acolo toate programele dupa ce sunt verificate pentru compatibilitate, sunt puse intr-un fel de add/remove programs si de acolo dai un click si instaleaza direct. tot ce trebuie sa faci este sa alegi programul care-l vrei.)

  1. No trackbacks yet.

Comments will be sent to the moderation queue.

CommentLuv Enabled